Blog Strategów Contentu


Oszczędnie nie zawsze znaczy dobrze, ale w branży marketingowej można połączyć jedno z drugim. Zwłaszcza, jeśli nie tworzy się od zera. Content repurposing, czyli swoisty recykling treści, pozwala niskim nakładem osiągnąć bardzo wiele.

Masz dobrą treść? Przytnij ją, rozwiń, opraw w inny sposób albo przekształć i wykorzystaj ponownie – to zasada przyświecająca repurposingowi. Z artykułu zrób infografikę, połącz kilka materiałów w e-book, przygotuj prezentację albo przetwórz jej treść na krótki film. Dzięki temu jeden research pozwala ci stworzyć materiał, który przez długie tygodnie, pod kilkoma postaciami żyje w wielu zakamarkach sieci i sprowadza użytkowników na twoją stronę lub zwiększa świadomość twojej marki.

Content repurposing jest skuteczny, bo nie dość, że oszczędza czas potrzebny na produkcję nowych materiałów, to przedstawia jedną treść na kilka różnych sposobów, docierając do odbiorców preferujących różne formy przekazu. Jedni wolą czytać, inni oglądać, jeszcze inni słuchać, więc ograniczając się do tekstu, zamykasz się na odbiorców przesiadujących głównie na Youtube?

O zbawiennym wpływie recyklingu wiedzą najlepsi – na przykład Disney, który wielokrotnie korzysta z tych samych sekwencji animacji, podmieniając tło i bohaterów, czy największe serwisy informacyjne, prezentujące ten sam content w formie tekstu i wideo.

Skoro na repurposingu korzystają najlepsi, dlaczego nie miałbyś korzystać i ty?