Blog Strategów Contentu


Google ogłosił wprowadzenie nowego algorytmu, który od 21 kwietnia będzie oceniał stopień dostosowania stron do urządzeń mobilnych. Zmiany w mobilnej wyszukiwarce będą przekładały się bezpośrednio na wyniki wyszukiwań. Strony, które nie spełniają wymagań responsywności będą mniej promowane przez wyszukiwarkę.

Co dla blogerów oznacza wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu mobilnej wyszukiwarki Google? Konieczne będzie dostosowanie strony do wymagań urządzeń przenośnych, z najwyższych wyników wyszukiwań znikną te witryny, które nie wyświetlają się poprawnie na ekranach tabletów i smartfonów. a prezentowane będą jedynie strony responsywne i specjalnie przygotowane wersje mobilne. Bloga można dostosować do nowych wymagań w dwojaki sposób – blog jako strona mobilna będąca odwzorowaniem strony tradycyjnej lub strona responsywna bloga, która dostosowuje projekt graficzny i zawartość do szerokości urządzenia, na którym jest wyświetlana.

Posiadanie takiej wersji bloga jest o tyle ważne, ponieważ z urządzeń przenośnych w Polsce korzysta coraz więcej użytkowników, a smartfony generują już 12,75% całego ruchu internetowego. Statystyki nie są jednak zadowalające, ponieważ aż 81% stron nie jest jeszcze dostosowana do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Responsywność bloga będzie potwierdzonym czynnikiem, który pomoże uzyskać jego widoczność w wynikach wyszukiwania.

Więcej o zmianach, które zapowiedział Google na infografice –  http://bit.ly/1Bqhy7O